slide2 slide3 slide4 slide5 slide6
Menu

Winkhaus blueSmart

logo

System kontroli dostępu wykorzystujący w pełni elektroniczne klucze oraz wkładki, które montuje się w miejsce standardowych wkładek mechanicznych. Klucza elektronicznego używa się tak, jak standardowego klucza mechanicznego.

 

Idea obecnej postaci systemu blueSmart pojawiła się kilkanaście lat temu. Zakładano, że nowy produkt ma być elastycznie konfigurowalnym i tanim w eksploatacji rozwiązaniem, które pozwoli zastąpić mechaniczne systemy klucza. Cechą szczególną tego rozwiązania miała być możliwość łatwej instalacji w każdego typu obiekcie, bez względu na dostępną infrastrukturę. Wszystkie te cele zostały zrealizowane, czego wynikiem jest dostosowany do potrzeb, wydajny i komfortowy w użytkowaniu elektroniczny system kontroli dostępu Winkhaus blueSmart.


Podstawowym elementem systemu są wkładki całkowicie zgodne wymiarowo z popularnymi cylindrami mechanicznymi. Wkładki blueSmart mają własne zasilanie, które zapewnia ich bezawaryjną pracę przez kilka lat. Zależnie od tego, w jakich drzwiach chcemy zainstalować system kontroli dostępu, Winkhaus dostarczy wkładki odpowiednie do drzwi wewnętrznych (wkładki standardowe), zewnętrznych (z bardziej wydajną baterią) lub kłódki. Baterie te mogą działać nawet dziesięć lat. Własne zasilanie wkładek jest rozwiązaniem szczególnie docenianym wówczas, gdy w system kontroli dostępu chcemy wyposażyć obiekty już funkcjonujące. Ogromne znaczenie ma czas i łatwość montażu systemu. Montaż wkładki blueSmart w drzwiach trwa zaledwie kilka minut. Dzięki temu, że nie ma okablowania, można nie tylko zaoszczędzić czas, ale także uniknąć uciążliwości, jakich przysparzają prace instalacyjne i wykończeniowe. W szpitalach, klinikach i innych obiektach, których ciągłość funkcjonowania musi być zachowana, blueSmart okazał się doskonałym rozwiązaniem. Sposób i wymagania dotyczące instalacji systemu kontroli dostępu mają szczególne znaczenie w przypadku obiektów zabytkowych. Ze względu na prosty i dyskretny styl wkładek system blueSmart sprawdza się w nich idealnie.

 

Dostęp do pomieszczeń wyposażonych w elektroniczny system blueSmart jest uzyskiwany za pomocą kluczy. Specjaliści z firmy Winkhaus opracowali bardzo trwały, bezobsługowy, pasywny (czyli bez własnego zasilania) klucz wyposażony w nowoczesny transponder RFID, dzięki któremu użytkownik jest identyfikowany przez wkładkę. W obiektach rozbudowanych, z dużą liczbą użytkowników, brak konieczności obsługi kluczy (np. wymiany baterii) ma fundamentalne znaczenie dla administratora. Nie bez znaczenia jest też komfort użytkowników, którzy mogą używać jednego klucza przez wiele lat, nawet jeśli ich prawa dostępu często się zmieniają. Bardzo dobrymi przykładami są biurowce, dworce i porty lotnicze, w których pracują setki, a czasem tysiące pracowników. Klucz elektroniczny systemu blueSmart jest nie tylko identyfikatorem użytkownika, ale także medium przesyłającym dane w systemie. To na kluczu zapisywane są informacje gromadzone przez wkładki, informacje o stanie baterii we wkładkach i uprawnieniach użytkownika. W związku z tym, że każda wkładka jest wyposażona w zegar czasu rzeczywistego, możliwe jest ograniczenie dostępu do pomieszczeń za pomocą tzw. profili czasowych. Administrator może ustalać prawa dostępu do konkretnych pomieszczeń w określonych godzinach i w określonych dniach tygodnia z dokładnością do 15 minut. Profile czasowe mogą być dowolnie konfigurowane i wielokrotnie zmieniane. Administrator ma możliwość ograniczenia dostępu w dni wolne, których listę może modyfikować. Każdy z użytkowników może używać kilku profili czasowych, zapisanych na kluczu, a administrator może przydzielać różne profile różnym grupom użytkowników. Taki sposób zarządzania dostępem ma duży wpływ na bezpieczeństwo w przypadku, gdy pracownicy podzieleni są na grupy przebywające w obiekcie w różnych godzinach, lub w przypadku, w którym pomieszczenia mogą być dostępne tylko w określonym czasie. Administratorzy systemu blueSmart w zakładach przemysłowych, bankach czy biurowcach często wykorzystują możliwości, jakie daje stosowanie profili czasowych.

 

Jedną z najważniejszych zalet systemu blueSmart jest możliwość zmiany uprawnień użytkowników bez bezpośredniego dostępu do ich kluczy. W tym celu wykorzystuje się tzw. punkt dostępowy, czyli urządzenie będące czytnikiem kluczy podłączonym online do serwera z oprogramowaniem zarządzającym systemem blueSmart. Z reguły punkt dostępowy umieszcza się przy wejściu do budynku, aby każdy z użytkowników miał do niego dostęp. Administrator systemu blueSmart „wprowadza” klucze użytkowników do systemu i określa czas ich ważności (z reguły są ważne przez dobę). Użytkownik codziennie aktywuje swój klucz w punkcie dostępowym i tym samym uzyskuje dostęp do przypisanych mu pomieszczeń do czasu wygaśnięcia ważności klucza. Kiedy administrator zmieni plan dostępu dla danego użytkownika, informacja na ten temat jest przenoszona do punktu dostępowego, a następnie, przy najbliższej aktywacji, jest zapisywana we właściwym kluczu. Administrator może w dowolny sposób zmieniać plan dostępu zapisywany w kluczu. Wirtualna sieć, którą tworzą punkt dostępowy, klucze i wkładki, umożliwia transmisję danych w obu kierunkach. To dzięki kluczom użytkowników administrator odbiera dane z wkładek, m.in. informacje o kondycji baterii. Wkładki elektronicznego systemu kontroli dostępu blueSmart rejestrują aktywność użytkowników, dołączając do rejestru godzinę i datę zdarzenia. Każda wkładka zapamiętuje 2000 ostatnich użyć lub prób użycia. Dane z wkładek są przenoszone na kluczach do punktu dostępowego przy każdym jego użyciu. Dzięki temu administrator może w dowolnej chwili przeglądać rejestr zdarzeń w systemie i sprawdzać, jaka była aktywność użytkowników. W przypadku zgubienia klucza osoba zarządzająca systemem blokuje dany klucz w bazie danych. Jeśli nie upłynął czas ważności klucza, administrator może uruchomić tzw. wirusowe blokowanie zgubionego klucza. Informacja o zablokowanym kluczu trafi a do punktu dostępowego, a stamtąd przenoszą ją na wkładki klucze innych użytkowników. „Poinformowane” o blokadzie wkładki przenoszą informację na kolejne klucze. W ten sposób błyskawicznie trafi a ona do wszystkich wkładek. Dzięki wirtualnej sieci, jaką tworzą komponenty systemu blueSmart, można efektywnie i komfortowo zarządzać prawami dostępu w obiektach. Gdy często zmieniają się użytkownicy danego obiektu lub lista przypisanych im pomieszczeń, łatwość zmiany praw dostępu jest przez administratorów szczególnie doceniana.


Przykładem takiego obiektu jest kwatera główna Europejskiej Organizacji Badań Astronomicznych ESO, w której system Winkhaus blueSmart zabezpiecza nowy kompleks administracyjny. Dotychczasowy system mechaniczny nie sprostał tam dużej rotacji naukowców pracujących w obiekcie gościnnie. ESO jest wiodącą organizacją zajmującą się badaniami astronomicznymi w Europie i należy do niej najbardziej produktywne naukowo obserwatorium świata. Siedziba główna ESO z najważniejszymi oddziałami technicznymi i naukowymi oraz administracją znajduje się w Garching koło Monachium. Przemierza ją 600 osób dziennie. W 2013 roku została znacznie rozbudowana. Nowy obiekt o pow. prawie 17000 m2 mieści trakt biurowy, sale konferencyjne i osobny budynek techniczny oraz spójnie łączy się z istniejącymi obiektami. W siedzibie ESO zainstalowano około 400 zgodnych z systemem blueSmart klamek drzwiowych, ponadto 6 punktów dostępowych, 30 czytników online i 15 czytników offline tworzących wspólnie sieć wirtualną. Zabezpiecza ona kompleks od zewnątrz i chroni jego wewnętrzne strefy. System pracuje częściowo offline i bezprzewodowo – zainstalowane elektroniczne komponenty komunikują się ze sobą za pośrednictwem klucza, przetwarzają informacje i przekazują je dalej. W przeciwieństwie do konwencjonalnych sieci system nie wymaga okablowania, zastosowania podatnych na zakłócenia instalacji radiowych ani dużego nakładu pracy podczas montażu. Oczywiście można istniejący system rozbudować, blueSmart umożliwia bowiem tworzenie instalacji obejmujących do 1800 czytników online, 195000 komponentów offline, takich jak np. wkładki drzwiowe, i 195000 identyfikatorów lub kluczy. System blueSmart w obserwatorium ESO jest zarządzany centralnie, za pomocą oprogramowania Winkhaus blueControl Professional. Prawa dostępu pracowników i gości obserwatorium mogą być administrowane w taki sam sposób. Zmiany praw dostępu z reguły nie są wprowadzane za pomocą programatora, lecz zapisywane w kluczach użytkowników podczas korzystania z głównego punktu dostępowego systemu. Wymiana danych między kluczami a wkładkami następuje podczas codziennego używania kluczy, bez wiedzy użytkowników.

Obejrzyj poniższe filmy i dowiedz się więcej o systemie blueSmart

 

 

 

Koniecznie zobacz też przykładowe referencje systemów Winhaus blueSmart

 

 

Pliki do pobrania

Jeśli masz pytania dotyczące tego produktu i podasz nr telefonu oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24h.
Jeśli potrzebujesz informacji od razu, przejdź do działu Kontakt


* - Pola wymagane

do góry « powrót
A A A
Poleć znajomemu